Friday, August 26, 2011

i Love u : Jurlique, sejarah ku bersamamu...


Semalam walaupun sorang-sorang redah juga kesesakan jalanraya untuk dating dengan cik Jurlique. Aku sudah mengenalinya lama; faham sangat dengannya; terasa hangat mengasyikkan dibuai keharuman Lavender (kerana Lavender sesuai untukku walaupun ada berbagai pilihan essense semulajadi yang mengujakan).

Jurlique Malaysia Facial is only available at our Concept Stores at the moment. That is The Curve, Mid Valley, Mont'Kiara and Queensbay. TQ



Pertemuan bermula semenjak lima tahun lalu di Queensbay, Penang. Jutaan terima kasih kepada encik suamiku yang tercinta kerana beliaulah yang telah menghadiahkan package yang begitu awesome buat diriku yang tak pernah ku termimpikan selama ini. Suamiku yang beriya-iya menghadiahkan package 10 sessi untuk facial dan body sekaligus, semahal itu di hari jadi ku yang ke 38 dulu.


Selepas beliau membayar keseluruhan program itu, terasa kagum dibelai pakar kecantikan bertaraf profesional yang tak pernah terfikir terjadi padaku. di saat aku teruja aku nekad untuk tunjukkan hasilnya kepada suamiku...tiba-tiba pula beliau kena terbang ke Guangzhou, China kerana mewakili Pulau Mutiara menggantikan Yang Di Pertua PP iaitu TYT selama 2 minggu bersama seorang YB...itu yang aku ingat; kerana frust juga tak dapat tunjuk result pergi facial mahal-mahal padanya...syukurlah kerana  ada banyak sesi lagi.



Bukan nak membanggakan diri, tapi catatan ini sebagai ingatan untuk menghargai apa yang telah orang beri kepada kita, tak tulis nanti terlupa. Sejak dari itu, aku mula menggunakan semua product Jurlique untuk perawatan muka dan akan ke salon sebulan sekali; itu atas pilihanku..kalau diikutkan beauticiannya mahu aku pergi 3 minggu sekali..huhuu...


saat memanjakan diri bermula...


Sebelum itu aku sudah berhabis juga kerana setia kepada product Elken. Semasa teruja dengan produk kecantikan Elken sempat jugalah habiskan satu set Majesta dan sempat beli Mega Beauty (MB) yang hebat masa tu, pastu mula beralih kepada yang lebih matang seiring usia iaitu produk Elken juga; Ultimate Perfect bersama Eternal Beauty (EB). Barang-barang ini kalau orang join Elken mereka akan tahu...memang bagus. Alhamdulillah...dalam banyak-banyak produk, produk elken ini memang ku pakai habis tak seperti sebelumnya. Ya aku menghargai kerana bukan senang nak cari yang serasi...


Cuma apabila aku slow sikit dengan Elken, masa itu pada tahun 2004 aku telah naik pangkat Saphire, tetapi aku mula mengingkarinya dengan mencari produk lain. Dalam pencarian itulah kutemui Jurlique kerana aku tak akan pilih produk yang ada chemical...aku suka produk alami...yang semulajadi. maka Jurlique lah jawapannya. Alhamdulillah...pertemuan yang manis itu atas keredhaan suami...terbaiklah!


Setelah berpindah ke Kuala Lumpur, staff Jurlique di Queensbay menasihatiku untuk menyambung sesi yang telah kuambil dan memilih mana-mana cawangannya di sini. Masa itu aku hanya terbayangkan Midvalley sahaja kerana agak senang nak pergi ke salonnya. Maka Jurlique Penang pun mem-forward-kan  segala data dan fail aku ke Jurlique Midvalley. Perhubungan kami tidak terputus di tengah jalan kerana telah menjadi member...on je sampai hari semalam...facial untuk hari raya..hehe...


terbaru...

Pengalamanku bersama Jurlique ni memang memang sangat bagus...walaupun kekadang terasa cemburu juga dengan produk lain seperti SK-11 yang sering diperkatakan orang yang tidak kurang hebatnya...namun aku mungkin akan stick pada yang satu. Insyaallah kerana ia sesuai untukku...aku suka produk alami tanpa chemical dan berbau wangi selembut salju...


keharumannya memikat hatiku...



Aku yakin....ia terbaik buatku...oh! JURLIQUE.






Memori semalam itu indah, tetapi mengulangi keindahan semalam itu lebih indah dan harum...sekian.




No comments: