Thursday, December 15, 2011

Ummi ummi ummi...oh terbaik..ummi...ummi...ummi

Penghujung November, 2011:


balik kampung...


Umi balik kampung. Naik bas jam 10.00 malam seorang. Nasib baik naik Mahligai. Lena bermimpikan permaisuri naik mahligai bergemerlapan. Jam 5.00 pagi sampailah di Jerteh. Dijemput abang dan anaknya yang menyorok nak surprisekan umi. Dengar-dengarnya anak-anak saudaraku tak lena tidur menantikan kepulangan umi ke kampung. Terima kasih kak yong, nyanyah, kak lang, abang dan adik. Umi pun sayang kamu juga. Oh!Terharu.


Kepulangan kali ini amat bermakna. Rindu yang saban hari singgah di sudut hati kepada kesemua adik beradikku, dapat kuleraikan. Kami berkumpul tanpa orang luar. Kami berbincang demi kesejahteraan...demi mencari kesepakatan. Apa yang kami dapat adalah dipermudahkan segala urusan. Alhamdulillah. Terharu lagi.


Syukurku dengan kehadiran anak-anak saudara kecilku yang begitu menyayangiku. Tiada apalah yang dapat ku persembahkan buat mereka selain sepenuh kasih sayang yang tak terbendung lagi...Mereka menyayangiku pun sudah cukup memberi kekuatan untuk meneruskan hidup. Buat peminat setia umi, kakak (syasya), adik (reen) n baby (awisy)...mereka tak pernah lupakan ummi. Mummy selalu cakap kerinduan mereka terhadap ummi. Di siang dan malamnya mereka selalu memaasang lagi ini yang ditujukan kepada umi. Sangat terharu! Mari kita tengok lagu apakah itu --->






Ya...mereka tak pernah jemu menyebut nama umi sehinggakan mummy mereka akan berseloroh....sebutlah mummy getek....janganlah ummi sajaaa...ekekekekee....


Begitulah budak-budak. Bukan senang nak memenangi hati mereka sampai melekat rindu begitu sekali. Itulah yang dikatakan aura spiritual yang di anugerahkan-Nya. Aura antara kita saling berhubung. Syukurku kepada-Nya kerana telah menjadikan aku alat untuk menebarkan aura kasih sayang ini sejauh itu. Dan akulah bahan itu.
Lagi lagi lagi terharu.



Syukurku bertalu-talu.
Sekian.

No comments: