Thursday, March 25, 2010

LILIN


























Nak pesan sikit je nih,
jangan leka masa gumbira:


PELAJARAN ITU IBARAT LILIN 
BERGUNA APABILA BEKALAN ELEKTRIK TERPUTUS.


jangan pandang remeh pada lilin tau,


LILIN MEMBAKAR DIRINYA BUKANLAH
KERANA BERKORBAN
TETAPI KERANA TERKORBAN.

(huh! Apa-apa je lah)

jadilah lampu elektrik,
membakar diri,
mengorbankan poket tuan rumah!

^ ^
=
memang falsampah gila2 punnn...

(Ops! jangan lupa earth hour, sabtu nih.)


___________________________________________________


Nak tambah nak tambah story...(selingan)


Kata kak ngah: Umi....dah2 la tu mi...rindu2 kat orang..(sambil2 dia tutup langsir)

umi: Kenapa...kenapa...

kak ngah: Ea laa..dah la umi tu rindu kat ramai orang, cuba umi jaga diri umi sendiri.

umi: (?) kenapa? umi tak sakit...umi sihat jer...

Kak ngah: Alah...kalau umi rindu diorang pun tak untung apa pun mi...cuba umi tutup mata 

umi: Lalu menutup mata!

kak ngah: Kan dah cakap..x untung umi rindu kat ramai orang, ...dah habis dah bulu mata umi luruh, bukan ke setiap kali kita rindukan orang bulu mata kita akan jatuh...kan dah rugiiii...!!!!

umi:  kak ngaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh!!!!! ooo..gurau yerk!


2 comments:

zarith said...

kan dah tergelak sorang.
hahahahahaha
kak ngah sangat kelakar..
joke dye kite tak terfikir pun.
hahahahaha

wannza said...

gitu lah along...
kak ngah selalu nyakat umi...pastu dia kata umi ni kelakar!
dia tu penglipurlara..buat umi selalu ketawa.
dah la suka geletek2 umi..hoho!