Monday, December 20, 2010

Aduh! Tak sihat...


selamat datang ke jay bee...





Seminggu sudah kesihatan agak terganggu. Batuk yang akan menyakitkan kepala, suara yang serak dan sakit dalam perut. Huhuu...amat tidak selesa. Batuk ini memang merimaskan...Nak disekat tak boleh...kena batuk jugak hingga bengang sebelah kepala. Batuk oh batuk...cepat cepatlah sembuh!






Namun begitu sempat lagi sampai ke Johor Bahru, namun mood yang tidak berapa sihat ini menjadikan segalanya mengecewakan. Makanan yang disua ke mulut pun terasa tawar belaka. Terima kasih kak Anna yang telah menjadi GPS kami sepanjang ke sana. Dari Kuala Lumpur sampailah ke sana beliaulah yang jadi tourist guide kami via phone...Alhamdulillah...sampai juga kami ke Kampung Melayu,  kampung kelahiran kak Anna di JB,yang memang tersohor dengan Yong Tahu. Kami makan Yong Tahu dan Nasi goreng ayam serta otak-otak Kempas...Ais Kacang sekali...!



Kg Melayu, JB. kami sudah jejaki...



Malam berikutnya kami berusaha mencari kedai Singgah Selalu yang kak Anna cakap tu...tapi tak jumpa. Suasana di sekitar Danga Bay itu agak mengelirukan kami, lalu kami menyusur ke Sekudai. Pusing balik kami ke JB tetapi singgah di Kg Majede makan kat situ saja. Anak-anak dengan otak-otak kempas lagi...mereka sukaaa...hehe. Dah dua kali ke JB tapi sedih tak pernah dapat pergi ke Danga Bay! Frust. Tapi dalam perjalanan balik kami singgah kat Ayer Hitam...waduh banyaknyaaa...kerepek, telor pindang pun ada serta ubi dan nenas, pasu segala bagai...



danga bay dalam mimpi...


Tatkala dikhabarkan akan ke JB untuk 2-3 hari, dah mula berangan nak makan asam pedas la...laksa johor la...nasi beriyani gam la...tapi mungkin sebab tak tahu nak cari kat mana makanya terasa hampa kerna tak jumpa apa-apa...Nak kontek anak sedara atau member-member...malas lah pula takut menyusahkan mereka. So, kami redah jer...selebihnya duk bertenggek dalam hotel. Habis cerita!



dari atas...


p/s: selalu ingat pada janji seseorang...nak masak laksa johor kat umi sejak umi duduk di KT sampai ke hari ini...rasa terkilan sebab belum dapat rasa, nak masak sendiri takut jadi tak ori sebab umi bukan orang JB...hehee... 

1 comment:

사이트 ✻ romlah said...

Umi, danga bay best kalau nak snap2 gambar neh (n_n)
tambah2 time mlm , cantik ! :)


umi semoga cepat sembuh ,