Thursday, November 25, 2010

Nasi Dagang Rapunzel...






Segantang nasi dagang & Rapunzel anak-anak...



Semalam boss bertanya...macamana nasi dagang untuk ofis esok? Saya cakap...ya, ingat...saya memang tak lupa..


Tapi semalam jugalah saya terkejar-kejar ke sana ke mari bagai nak rak. Bukan ke mana pun...pergi kat anak-anak di imu dan um yang demam segala dan merealisasikan satu tujuan bersama anak-anak juga. Siap-siap beli tiket untuk Rapunzel 3D di MAX. Janji anak-anak terhibur di hari pertama.


Nasib baik pasar borong dekat rumah saya tu beroperasi 24 jam. Saya ke pasar mencari bahan untuk memasak hari ini. Tapi ikan tak segar...nak kena pergi beli pagi-pagi esok jugalah. Mujur kedai runcit orang kelantan tu masih buka lagi, dapatlah beli beras wangi kat situ.


Balik rumah saya terus layu. Letih giler...
Tadi saya bercongak-congak nak rendam beras sebelum tidur...tapi saya terlupa. Hajat nak buatkan acar pun terbengkalai juga...habis la saya hari ini. Harap-harap sempat buat semua itu sebelum tengahari. Boleh la diorang lunch dengan nasi saya ni. Kata boss esok nak jamu orang surau ofis dengan ustaz sekali.



Oh...oh...lupa...kena pergi pasar sekali lagi, beli ikan dan santan. Nanti tak berlauk pula nasi saya...hehe. Kena terkejar-kejar lagi...



Nasi dagang mesti hantar sebelum pukul sebelas...Rapunzel anak-anak dah tempah pukul dua suku. Haaa....sekali harung la ke Kuala Lumpur nanti. Lepas ke ofis terus ke MAX.



Ya Allah...Permudahkan semua urusan hamba-hamba-Mu hari ini.




6 comments:

ardinihumaira said...

nok etep nasi dagang umi.. hu

Safiyya said...

umi, selamat buat nasi dagang. and selamat tgk rapunzel kat maxx! *jeles*
doakan kak long exam esok k? =)

zarith said...

nak jugak!! sedapnya nasi dagangg. huhu

umi~wannza said...

dni...

nanti maghi la jale umoh umi, umi masak khas untuk dni...ajak famili sekali taw dan x lupa deen..hehe..

umi~wannza said...

kak long:

sila jangan * jeles
hehe


mesti la umi doakan yg terbaik untuk anak umi.


nasi dagang pun beres jah...

umi~wannza said...

Alom: Mai la jale sini nak make nasik dagey gap...umi masak ko alom.