Saturday, October 23, 2010

Magik kah?


Terkilan juga bila tak berkesempatan menonton filem MAGIKA yang dikatakan sebuah garapan menarik buah tangan Edry KRU ni. Entahlah, disebabkan sikap acuh tak acuh maka terlepas nak tengok cerita rakyat yang diwar-warkan sangat berkesan ini kerana cerita-cerita dongengan melayu yang pernah kita dengar dari orang-orang tua dulu telah difilemkan. Menarik bukan?

Sebenarnya sudah sekian lama tak masuk panggung. Bila diflashbackkan, rasanya yang terakhir tengok filem Disney yang 3D dengan anak-anak kat mid valley. Itupun sebab anak-anak semua ada dan memang tunggu filem tu. Bila masing-masing dah masuk belajar, dan tiada rengekan yang mengheret ke sana...tenang seketika. Tapi MAGIKA mampu menggamit rasa untuk menjenguknya kerana filem Lagenda itu dikatakan mirip filem-filem Disneyland...

Namun apakan daya, dek kesibukan dan deria rasa endah tak endah...maka terlepas peluang sebab dah habis tempoh...sedih juga baca cerita dari Edry bila ada remaja sekarang tak kenal siapa MAHSURI. Tabik spring kat Edry yang punya wawasan untuk memupuk generasi sekarang menyanjungi cerita lagenda yang diwarisi dari nenek moyang kita itu. Sekurang-kurangnya dapat membuka minda anak-anak zaman sekarang TEKAN DI SINI untuk baca luahan Edry. Ada ke remaja siap mencemuh pasal darah putih kisah mahsuri....kalau tak tahu tu diam je...syhhhh!!!



6 comments:

ardinihumaira said...

dni lagi la umi.. panggung wayang pon tak dop sni.. tokleh tgk huhu

Sarazaqea said...

umi, jawab dah pantun tu deh..

사이트 ✻ romlah said...

salam ~
dear umi wanzza .
ada sorg budop ne rindu ke umi !
wuhuu ^^

umi~wannza said...

hehee,,,salam rindu!

umi~wannza said...

dni: xpo2 kita pakat tunggu tayang kat dalam TV.

umi~wannza said...

sarazaqea:--> hehe...nati umi baca ko abah, Pantun abah tuh.