Friday, May 21, 2010

Aku Ingin...




Aku ingin hidup secerah mentari 

Yang menyinar di kamar hatiku 

Aku ingin seriang kicauan burung 

Yang terdengar di jendela kehidupan 

Aku ingin segala-galanya damai 

Penuh mesra menggugah ceria 

Aku ingin menghapuskan duka nan lara 

Mengubat rindu di dalam dada 

Sedamai pantai yang memutih 

Sebersih titisan embunan pagi 

Dan ukhuwah ini pasti berputik 

Menghiasi taman kasih yang harmoni 

Seharum kasturi seindah pelangi 

segalanya bermula di hati 

Seharum kasturi seindah pelangi 

Segalanya bermula 

Di sini.

Tuai padi antara masak,
Esok jangan layu layuan;
Kasih ibu antara nampak,
Esok jangan sesal-sesalan.

3 comments:

사이트 ✻ romlah said...

salam umi ;)
sihat ?
arap2 sehadd :)
romlah doh tgk arnab cute tuh . nma dia KOMARI . hehe :) comeeii sgt-sgt~

umi~wannza said...

salam...
umi, alhamdulillah...sihat. Romlah sihat?
umi dengar2 ramai yang demam2 nih...romlah x kena ke? ni balik umah ke?

wah2! arnab tu nama KOMARI, ea?
yang satu lagi (pasangannya) umi agak2 laa...
nama KOPEGI!
betul x?
ekekekeee...

harap2 arnab2 tu tak jangkit demam jugak.
Take care!

사이트 ✻ romlah said...

alhamdulillah sihaaattt sj~ ;)
cuma tme2 mgrib sure bdn panas-panas . risua jugop !~
hmm, ramai demam . taktaw la btui tak. ade jgk yg bwat2 dmam umi .

komari , ehm rsanya dia oke kot.
dia tough kot ! hehe