Wednesday, May 26, 2010

Sesatlah tadi!






kesesakan itu adalah di bahagian belakang bangunan, bukan di sini.

sempat ambik gambar di tempat yang terang, yang sesak xdpt sebab jem xley kuarkan camera...haha

Kat sini dah lega daa...dapat kuar dari kefeningan :}


Urgh! Jenuh tadi tersesat kerana nak cari tempat parking 
di sekitar bangunan ini.
Macamana laa.. penjawat awam kat sini
letak kenderaan mereka?
Jalan yang sempit, tapi parking kereta di kiri dan kanannya.
kami lalu hanya telus-telus bodi kereta sahaja.
urh! terasa gerunnya bila laluan kami terhalang dengan kenderaan 
yang datang dari  depan. 
Sedangkan kereta yang mengikut kami di belakang begitu panjang
owhs! Macamana ni?
Memang tak dapat dielakkan.
Dah sah-sah anak panah tunjuk laluan keluar yang betul kami ambil
Tapi kereta mercedes India tu tak mahu mengalah
dia tak nak undur kereta
pastu eksyen pula, buka pintu turun kereta datang dekat kami
dia tak nak undur juga.
umi tengok kereta yang belakang dia semua dah undur
jangan la macam tu
wahai pak cik India, takkan kami nak angkat ini crv punya kereta ka?
nasib umi dah jadi kepala
kat belakang tu dah macam ular...
cane nak undur?
Akhirnya, egonya mengendur
kalah mengundur, apa lagi 
kami senyum-senyum aje
Aduss!
Susahnya nak parking kat bangunan gah macam nih
pusing punya pusing punya pusing
tak dapat juga ke tempat yang dihajat
jalan mati jugak yang kami temu
itula...pak cik jaga tadi tak kerja betul-betul
tunjuk kat mana kereta pelawat harus akur.
syukur!
kalaulah tak sesat tadi mana kami nak tahu
situasi sebenar dalam tu. Tak terbuka hijab tersirat
Boleh tak gunakan
"budi bahasa budaya kita"
kan legaaa...

.entah apa-apa la umi cerita.
hurmmm



2 comments:

mia larra said...

umi, singgah la uniten :(

wannza said...

wokey!
Bila mira ada kat uniten ni? Baru jer umi pegi, hari tu masa hari sukan yang ke-60 uniten tu. pergi ambik weeki...