Friday, May 14, 2010

whatever!







Hidup ini walau hanya sementara, bukanlah untuk berhibur semata-mata. Selagi kita boleh belajar, ambillah peluang itu sepenuhnya. Kenapa harus dicampur adukkan dengan kemanisan inderaloka dunia. Akan beruntunglah orang yang tahu menghargai keikhlasan seorang ibunya. Tidak terniat untuk mengongkong, Tapi telah disalaherti. Itu lah yang menjarakkan sebenarnya. Kita lebih arif dengan situasi ini. Lebih mengenali. Hampa sangat bila dikatakan sekolot itu. Macamlah selama ini hanya berada di bawah tempurung! Ibu kolot, ibu kolot. sedih lor! Terima kasih, terima kasih kerana menyedarkan itu.
 

Siyesly! aku tak suka mereka. Jangan nak mendabik dada mengaku faham segala. Baru kenal di hujung kuku dah nak ketepikan ibu yang mengandungkan anaknya. jangan nak jadi juara. Tolong, jangan sentuh amarahku. Selama ini tak pernah sekasar ini seorang aku, tapi MEREKA lah yang telah menjadikan  aku sesadis ini..sob3. 

Faizal Tahir? Jangan nak jadi hero. 


1 comment:

mi fi said...

Asalamualaikum ummi,

La Tahzan..

Anak2mu pasti tidak pernah sesaat melupakanmu..

Anak2mu sentiasa bercerita tentang kebaikanmu..

kepada anak2 ummi...

Ummi tidak pernah sesaat pun lupa mendoakan anak2nya..

Wahai anak2 di luar sana..yang masih punya ibu dan ayah..hargailah mereka selagi mereka masih berpasak dibumi ini..sayangilah mereka..doakanlah mereka..

Wahai ummi..bersabarlah..

Wanita itu sungguh mulia martabatnya..

Anak2 mu tidak pernah melupakanmu..

InsyaAllah

Ya Allah..Kau berkatilah keluarga ini..

Kau Rahmatilah mereka..

Ameen..