Tuesday, May 25, 2010

Jalan-Jalan Cari Pasal





Hari ini kami keluar, bukan jalan-jalan tapi naik kereta. Kami pergi ke Bank Islam Universiti Malaya. Ada tiga urusan, semuanya dah selesai dengan jayanya. Kemudian kami ke Pusat Bandaraya. Teruja sangat nak ke sana sebab tak sabar nak cari sesuatu yang istimewa nak bawa melancong ke US. Heee...tak sabar nak bungkus cantik-cantik nie...

Kami (umi dan kak ngah jer!) parking kat sogo. Kak ngah solat dulu kat surau sogo tu, pastu kami romantis berpimpin tangan melintas jalan yang sememangya sibuk. Huhuu...sangat seronok jalan-jalan atas jalan TAR itu. Best sebab tak ada orang yang paksa kami suruh cepat-cepat dan kami selesa memilih sesuka hati. WOW!

Jalan-jalan cari pasal, ada ke patut terbeli karpet untuk mia...hehehee...bawa karpet itu lah ke hulu ke hilir. Leceh betul! Tak beli benda lain lah nampaknya. Karpetnya BESAR! dua orang inilah yang usung, hahahuhuhehe...padan muka kami. Kadang-kadang kami kelek, kadang-kadang kami kendong. Berat betoiiii!! takde pasai gi cari pasal...hoho.

Lucu...kami terjumpa kedai yang  diidamkan tu, yang dah tutup kat metro kajang dulu...Lupakan karpet kami seketika, kami masuk mencuba namun tak sesuai...abaikan! Urgh! Rasa nak muntah jalan-jalan tadi. Rasa tebal gak ar muka dengan penjual, asyik muka kami je yang berlegar-legar kat situ. Penat ke sana ke mari, kira puashati apa yang kami dapat beli, kami pun kembali ke tempat parking kereta semula setelah hari hendak hujan. 

Fulamak! Harga parking mencecah rm 10.50. Lamanya kami meronda. Kami pun pulang dalam kesesakan jalan raya disusur bandaraya apatah lagi time tu orang balik kerja. 
Tak pasai cari pasai je ambe! sakit badan, pening kepala. ermmm.... 





2 comments:

mia larra said...

umi, kite nak mintak kebenaran nak amik gamba ni, hehe. dlm letak kat blog.

wannza said...

Olololoo...
Mira nie...gambar kami x lawa ar...malunyer!

Ambik la mira...silakey2!
Jaga molek deh.